Schemat 2.0

Jonathan ErikssonUncategorizedLeave a Comment

Efter att nu ha kört på samma schema i över 10 veckor så har jag gjort lite ändringar som passar mig bättre. Detta program är ett av de jag sett bäst framgång på, så jag vill inte göra allt förstora ändringar. Men några saker störde mig efter några veckor:

– Överkroppspassen tog ofta runt 90min
– Benpassen var bara vidriga, och jag bryr mig inte så mycket om hur stora mina ben är. 

Jag fick också lite ont i ena knät som tidigare varit skadat av alla frontböj och jag saknade vanliga marklyft.

Så dessa är de nya ändringarna jag gjort:

Överkroppspassen består av back-to-back supersets.

Inte bara sparar det mig ca 30-40min per pass, utan det får också upp temperaturen i kroppen högre så att det frigörs mer endorfiner = mer träningsglädje.

Underkroppspassen är nu prestationsfokuserade.

Att försöka bli stark i benen har alltid varit roligt. Så nu ligger fokus på att förbättra knäböj & marklyft vilket tillåter lite lägre repetitioner och mer vikt på stången.

—————————————————————————

Jag märkte också att axlarna tog lite stryk av överkroppspassen, så på senaste har jag kört hantelpress istället för skivstångs bänkpress & chins i ringar istället för en rak stång. Detta har fått axlarna att må bättre samtidigt som jag kunnat öka i volymen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.