Tre genvägar till beach kroppen

Att nå beach kroppen är inte alltid enkelt. Men dessa tre saker kan potentiellt spara dig ÅR när det kommer till att nå de resultat du vill.

1. Träna oftare och ta i!

Du bör träna varje muskelgrupp minst två gånger i veckan för optimala resultat. Fler pass tillåter ofta en högre volym (dvs fler repetitioner), vilket är den viktigaste faktorn för att få ett muskel att växa & utvecklas. Större muskler = högre förbränning = mindre fett = mer tonad kropp, dvs beach kropp! Om du har någon speciell muskel som du vill se utvecklas mer så kan du läsa min artikel om hur man punk-tränar specifika muskler här.

2. Räkna dina kalorier

Om du räknar dina kalorier så kan du lätt se varför du får se resultat du vill, eller varför du inte får de resultat du vill. Det är egentligen det enda klockrena sättet att kontrollera sina resultat. Utan att räkna så litar du på att din kropp ska sköta att du går ner i vikt av dig själv. Men kroppen vill inte förändras, så den kommer göra allt för att lura dig. Genom att räkna kan du systematiskt se till att du bränner fett eller bygger muskler, varje dag, varje vecka!

3. Drick mycket vatten

Är du uttorkad så finns risken att du upplever falska hungerkänslor och presterar sämre i gymmet. Det skulle alltså potentiellt kunna göra det svårare att leverera på både punkt 1 & 2. De flesta klarar sig väl om de bara ser till att dricka när de är törstiga, men vet du med dig att du dricker väldigt lite, eller ofta har torr hud/läppar så kan det bara smart att försöka dricka mer. De flesta behöver minst 1.5L och många behöver upp emot 3L per dag när det börjat bli lite varmare.

Om du följer dessa tre punkter, så kommer du potentiellt spara år av frustration och bortslösad tid på att fumbla runt i mörkret och hoppas på det bästa. Att nå bra resultat är ofta simpelt, men sällan enkelt. Jag får ofta höra invändningar mot kalori-räkning från klienter & vänner som jag diskuterar det med, ofta så är det att det känns jobbigt. Men de som lyckas hålla ut första veckan tycker sällan att det känns omständigt alls, och de får ALLTID ut bättre resultat än de som inte räknar.

Om du vill ha hjälp med att styra upp ett tränings & kost program, tveka inte på att höra av dig till mig genom “Online Coaching”‘s fliken uppe i menyn.

Lycka till,

Jonathan Eriksson