Crash-diet

Vill du tappa vikt men vet inte vart du ska börja? 

Crash-dieten är den snabbaste lösningen jag sett för att tappa vikt och bränna fett. Jag har sett folk tappa nästan 10kg på tre veckor, eller 13cm runt midjan på under tre veckor.

Det vill säga att denna diet leder till dramatiska förändringar utav kroppen på väldigt kort tid.

Men dieten är inte för alla…

Den är mycket restriktiv, det finns mat du inte kommer kunna äta på ett bra tag (om du inte passar på att äta det som dina planerade fusk måltider). Du kommer med största sannolikhet vara väldigt väldigt hungrig första veckan, och nästan alla upplever huvudvärk på den fjärde dagen. Ett glas vin efter jobbet kommer också gå helt bort under dieten!

Det är också en viktminskningsdiet & inte en fettminskningsdiet. Vad det innebär är att man inte bara tappar fett, utan även muskler & vatten, även om dieten är utformad för att bespara så mycket muskler som möjligt. Så är ditt mål att behålla eller bygga muskelmassa så är inte denna diet optimal för dig.

Vill du däremot bara tappa vikt & mycket utav det, så kan detta vara den bästa diet jag sett för det. 

På grund utav hur restriktiv dieten är så går det inte att blint köra den hur länge som helst, utan vill man fortsätta ett långt tag (om man vill tappa 25% eller mer utav sin vikt) så krävs det att man planerar in pauser och metoder för att då och då låta förbränningen återhämta sig ibland. Då den alltid kommer att sänkas under en diet, och framförallt en crash-diet.

Något som är väldigt viktigt att vara medveten om innan du ansöker till crash-dieten är att om du återgår till dina gamla vanor efter dieten så kommer du också gå tillbaka till din gamla vikt, precis som med alla andra dieter. Så det funkar inte att hoppa på detta i 10v och sen känna sig klar. Jag kommer dock ge dig den information du behöver för att veta hur du ska göra för att behålla din nya vikt efter dieten. 

Vill du ser hur mycket du skulle kunna tappa med crash-dieten?

Om du klickar bilden ovan så kan du se hur mycket vikt du skulle kunna tappa per vecka baserat på genomsnittet av vad tidigare dietare har tappat Just nu visar den bara två veckor då vissa i test gruppen bara är uppe i två veckor, men jag kommer hålla den uppdaterad eftersom.

Det som krävs av dig för att du ska kunna genomföra dieten är;

  • Du vill tappa minst 15% utav din kroppsvikt
  • Du har inga problem med att äta kött/fågel/fisk
  • Du har en riktigt stark vilja
  • Du kan avstå från alkohol under större delen utav dieten
  • Du har inga problem med att äta sallad

Känner du att de ovanstående punkterna stämmer in på dig så borde du klara dig bra på dieten.

Vill du se en stor förändring i din kropp så kan du ansöka om en plats nedan! 

Ditt namn

Din epost

Hur mycket vill du tappa?

Vikt

Längd

Ålder