BEASTMODE

Hur ofta ser du egentligen folk som tränar på ett sätt där de verkligen tar ut sig? Där det ser ut som att de tränar för att bli starkare och bättre?

De flesta befinner sig gärna i sin bekväma zon där de vet precis vad de klarar och hur mycket de kan göra utan att det blir jobbigt.

BEASTMODE är allt som inte det är. Här kommer du pressa både sin max styrka & uthållighet vecka efter vecka, för att varje vecka nå ett nytt ställe du inte trodde var möjligt. Det handlar om att systematiskt pressa gränserna och att komma ifrån de gamla vanorna man byggt upp år efter år.

Flera som har kört detta program har ökat sin styrka med mer under de 12 veckorna än vad de tidigare gjort under ÅR av träning.

“No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable.”Socrates

Vem är BEASTMODE för?

Beastmode är för den som verkligen älskar att pressa sig.

Älskar du att känna att du gett allt efter ett pass? Då är detta program kanske något för dig.

Gillar du att gå ut ur gymmet och må ungefär likadant som när du kom dit? Då passar nog något annat program dig bättre.

BEASTMODE är designat för att göra dig till en maskin på 12 veckor.

Alla som har körde BEASTMODE under testfasen slog sina personbästa i knäböj (+10-25kg), bänkpress (5-30kg) & marklyft (25-30kg) efter 12v, samtidigt som de kunnat njuta av en mer rippad fysik efter programmet.

Hur skiljer sig BEASTMODE programmet från andra program?

Det vanligaste är att man använder sig av linjär progression, dvs att man i samma övningar försöker öka små små steg över en obestämd tid. Linjär progression kan funka utmärkt, men har man inte full koll på hur man bör manipulera motstånd & vissa parametrar så kan man ibland köra fast.

BEASTMODE använder sig utav ett conjugate system. Vilket innebär att man i programmet vill pressa olika delar av det som skapar atletisk förmåga och adaption… Och man pressar dem hårt.

I ett enklare linjärt schema försöker man oftast att öka antingen vikten eller volymen över ett satt spann. I BEASTMODE så kommer du att maxa två gånger i veckan, försöka pressa upp volymen varje pass, dra ner på viloperioden i vissa övningar för att öka uthållighet samt under vissa faser pressa nervsystemet genom isometriska repetitioner. Dvs att under en vecka så kommer du att pressa allt som gör dig till en starkare atlet.

För att klara av att pressa kroppen så hårt under 12 veckor så kommer övningar att alterneras varje pass, vilket gör att lederna kommer undan lite lättare, detta innebär också att du kommer köra 47 unika pass under de 12 veckorna. Alla planerade för att bygga på de tidigare passen i programmet.